Loading

זהירות! הטעויות הנפוצות בניהול תוכן שיווקי

לא מספיק שיהיה לכם מוצר טוב, כי אם הוא לא יתורגם למילים אטרקטיביות, עדכניות ובעלות ערך ללקוח, המוצר עלול להישאר על המדף בחנות. כדי לקדם את החברה שלכם ולגייס לקוחות ברשת אתם צריכים תוכן איכותי שידבר עם הקהל שלכם, יניע אותו לפעולה ויקודם במנועי החיפוש. לכן, רובכם עסוקים או מעסיקים "פס ייצור" של תוכן שיווקי. בשלב הזה, כשהמילים זורמות לרשת, אתם מפספסים את המטרה וכל מאמצי השיווק הולכים לאיבוד. במעט מחשבה תוכלו להימנע מטעויות תוכן ולמקסם את תוצאות השיווק בניו-מדיה.

אין לכם תוכן אסטרטגי

לא בניתם מסגרת ומסרים לתוכן שאתם רוצים להעביר ללקוח, פספוס ענק! אתם עושים מאמצים אדירים לשווק את המוצר באתרים וברשתות החברתיות אבל בעצם אין לכם שום אסטרטגיית תוכן. על אף שהנתונים שפורסמו מעידים על כך ש- 86 אחוז ממאמצי השיווק של B2B  ו-77 אחוז מאלו של B2C מושקעים בתוכן שיווקי, רק ל- 48 אחוז יש תוכן שיווקי אסטרטגי. העדר אסטרטגיית מסרים ותוכן ממוקד, היא הגורם הראשון שמוביל אתכם לבצע הרבה טעויות והימורים על התכנים שאתם מפרסמים. אל תהמרו על המילים, כשאתם פועלים להצליח במטרות של העסק, אתם צריכים קודם כל לתרגם אותן למסרים שיעביר התוכן השיווקי.

 

אין התאמה של תוכן לרשתות החברתיות

אתם נוטים לעשות שימוש דומה באותם מסרים ותכנים בכל הערוצים החברתיים שאתם מנהלים, בזמן שלכל ערוץ של מדיה חברתית יש מאפיינים וקהלים אחרים. למרות כך למשל, טוויטר מונע יותר  על ידי מובילי דעת קהל והוא מוגבל ל- 140 תווים לעומת הפייסבוק, שמהווה פלטפורמה לשיח רחב יותר של הבעת דעות ותכנים. לינקאדין בנוי באופן שמאפשר לחבר עסקים ולכן, במקרה הזה אנשים מעדיפים שלא לשוחח באופן פתוח בערוץ זה. לעומתם אינסטרגם, יוטיוב ואחיהם החברותיים, מותאמים מטבעם לתמונות וסרטונים, ולא למילים. אם תתאימו את התוכן שלכם לכל ערוץ, לפי האופי והקהל הייחודי לו, תוכלו למקסם את השגת המטרות.

לא מתייחסים לאנשים המעורבים והמניעים

הדמויות, האנשים שמעורבים ומגיבים לכם- הם אלו שמניעים את העסק. אתם נוטים להתעלם מהם, במקום ללמוד מי הם, להקשיב להם ולדבר אליהם. איפה הם עובדים? איך נראה יום העבודה שלהם? מה תחומי העניין שלהם? מה גורם להם להגיב? אם תבנו לעצמכם פרופיל שעונה על השאלות האלו, תוכלו גם לכוון אל הלקוחות שלכם מסרים מדויקים שיעבדו טוב. כותבי תוכן שיווקי נוטים לכתוב את מה שהם מרגישים או חושבים, לפי הרקע שממנו הגיעו וניסיון חייהם, כאשר לא תמיד התחושות והשפה תואמות למציאות שחווים החברים ברשתות החברתיות. אל תשכחו שאותן דמויות מעורבות הן אלו שבונות אתכם, תתחשבו בהם ותחשבו עליהם. כך למשל, בדיקה פשוטה של החשבונות שלהם בערוץ החברתי או שיחת טלפון מנציגי המכירות שלכם, יספקו לכם מידע חשוב על האנשים, מה הם רוצים, מה מדבר אליהם, מה הצרכים שלהם.

שוכחים את עקרונות ה- SEO

כשזה מגיע לרשתות חברתיות, משום מה אתם שוכחים את כללי קידום התוכן. אתם שולפים טקסטים, שלא תמיד מותאמים למנועי החיפוש ולא באמת מקדמים אתכם. בחירת מילות מפתח ומילות קידום אתרים, הנעה לפעולה והוספת קישורים, נחוצים ביותר גם לחברים שלכם ברשתות החברתיות וגם לאלו שמחפשים מענה דרך מנועי החיפוש. בהקשר הזה, אם תרצו באמת למקסם את התוכן השיווקי, אתם צריכים לערוך חיפושים ומחקרים גם על קישורים ושאלות שעולים אצלכם בערוצים וגם על כאלו שמתפרסמים אצל המתחרים. ניתוח הנתונים של החברים, יאפשר לכם לאפיין ולרענן את התכנים באתר וברשתות.

אתם לא מוציאים את עבודת התוכן החוצה

המרדף אחרי השינויים שמבצעים מנועי החיפוש הוא יום יומי, כמו גם אחרי התכנים והמידע שמתפרסם מידי יום ברשתות חברתיות, אתרי אינטרנט, בלוגים ועוד. כדי להצליח להישאר בחזית, אתם חייבים להישאר מעודכנים, להביא תוכן איכותי ולהשתתף במרתון, בלי לעצור למנוחה. כתיבת תוכן שיווקי וקידומו בערוצים השונים, מצריכה התמדה ואם תמצאו את האנשים הנכונים והמקצועיים שיעשו עבורכם את העבודה, תוכלו לחסוך זמן יקר ולהישאר מעודכנים ורלבנטיים כל הזמן. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לתדרך אותם ולצייד בנתונים ובמסרים. את עבודת הכתיבה השיווקית תשאירו למומחים בתחום, כך תוכל להתפנות לנהל את האסטרטגיה העסקית שלכם.

שורה תחתונה- תמנעו מטעויות, תבחרו לכם דבר או שניים שתוכלו לשפר מיידית בניהול התוכן השיווקי, תעשו אותו כמו שצריך ותתמידו. כל שינוי כזה יוביל אתכם לתוצאות טובות יותר.

 

אנחנו מוכנים למשימה הבאה שלנו ביחד

יחידת קומנדו של מקצוענים לשיווק ודיגיטל. שחקני נשמה מכווני מטרה ומכירות. יצירתיים, מובילים ויוזמים. מספקים פתרונות שיווק ודיגיטל בהתאמה אישית לפי הצרכים ומטרות העסק. המשימה הושלמה בהצלחה זה המוטו שלנו

יחידת קומנדו של מקצוענים לשיווק ודיגיטל. שחקני נשמה מכווני מטרה ומכירות. יצירתיים, מובילים ויוזמים. מספקים פתרונות שיווק ודיגיטל בהתאמה אישית לפי הצרכים ומטרות העסק. המשימה הושלמה בהצלחה זה המוטו שלנו

כל הזכויות שמורות © תגידו 2020