Loading

כיצד טלגרם שינה לי את העסק – מדריך שיווק בטלגרם

לפני שאני אתחיל להיות רציני, אני חייב להגיד שהסיבה היחידה שנשארתי בטלגרם לפחות בתחילת השימוש היא בגלל הסטיקרים המעולים והצבעוניים שהפכה את כל חוויית המסג'ינג שלי לשמחה היומית שלי! זהו היישום עם האימוג'ים / סטיקרים הכי מפתים, מדליקים, מפתיעים, מצחיקים וצבעוניים! חגיגה של הומור וציניות כמו שאני אוהב. אחרי שאמרתי את כל זה - טלגרם מסתמן כאחד מערוצי התוכן הישירים האפקטיביים החשובים בעולם הדיגיטל.

טלגרם - האח הרוסי של וואטסאפ שערק למערב!

טלגרם (Telegram) היא אפליקציית מסרים מידיים ששמה דגש על פרטיות וזמינות במערכות הפעלה שונות. יישום טלגרם זמין במכשירים ניידים (אנדרואיד, iOS, Windows Phone) ומערכות שולחניות (Microsoft Windows, OS X, לינוקס). המסרים בטלגרם מוצפנים מקצה עד הקצה עם טכנולוגיית הצפנה שטלגרם רשומה עליה, ויש במערכת אפשרות ליצור מסרים שמוחקים את עצמם אחרי זמן נתון (לצורך הגברת סודיות ופרטיות) וכמו ברוב מערכות המסרים המידיים – לשלוח תמונות, סרטונים וקבצים מכל סוג אחר.

מערכת טלגרם הושקה בשנת 2013 על ידי האחים ניקולאי ופאוול דורוב, המייסדים של הרשת החברתית הרוסית VK, לא בכדי פאוול דורוב מכונה “צוקרברג הרוסי”. היא חוגגת כבר יותר מ- 7 שנים נכון לכתיבת שורות אלו והיא מחזיקה 400 מיליון משתמשים פעילים!

כיום ארגון Telegram Messenger LLP, הוא מוסד ללא כוונת רווח בגרמניה שאינו קשור ל־VK. דורוב ערק לגרמניה אחרי שהרגיש שפוטין נושף בעורפו. יישומי הלקוח של טלגרם הם תוכנה חופשית, אך את תוכנת השרת יש לרכוש, אם כי המפתחים התחייבו להפוך אותה לחופשית בעתיד. כיום שוויה של טלגרם מוערך ב- 10 מילארד דולר ובעליה טוענים בתוקף שהיא אינה למכירה עכשיו ולעולם לא. נו נו, עוד נראה!

בפברואר 2015 זכו שיחות בטלגרם במצב רגיל (לא סודי) לציון של 4 מתוך 7 כוכבים בהערכת רמת האבטחה של קרן החזית האלקטרונית. לשם השוואה, הרשתות המתחרות וואטסאפ, פייסבוק מסנג’ר וגוגל Hangouts קיבלו שני כוכבים באותו דירוג ואילו רשת סקייפ קיבלה רק כוכב אחד. שיחות טלגרם במצב סודי קיבלו 7 מתוך 7 כוכבים באותו הדירוג.

הכוח של הקבוצות והערוצים החד כיווניים

ההתחברות הראשונית לטלגרם מזכירה כל אפליקציית הודעות אחרת. היא סורקת את רשימת אנשי הקשר בטלפון ומאפשרת לשלוח הודעות למי שרשומים באפליקציה. אבל יש הבדל משמעותי אחד: לא חייבים להתחבר אליה בעזרת מספר הטלפון, או לתת את השם האמיתי כמו בפייסבוק. מספיק שם משתמש אנונימי. אפשר לערוך בה שיחות רגילות (וגם קוליות), אבל גם לנהל שיחות סודיות ומוצפנות שמשמידות את עצמן כעבור כמה דקות. אפשר גם לנעול את האפליקציה בקוד, כדי להתחמק מעיניים לא רצויות. מנהלי טלגרם, שספגה בעבר ביקורת על רמת האבטחה שלה, טוענים שכיום הם לא שומרים הודעות בשרתי החברה, ושגם לה עצמה אין אפשרות לחדור להודעות המוצפנות.

 

לצד קבוצות שיכולות כיום להכיל עד 5000 משתמשים (לעומת 250 בוואטסאפ) פועלים גם “ערוצים”, דבר שהופך את טלגרם למשאב יקר עבור כל עסק או אתר תוכן שהוא. הערוצים הם חד כיוונים, כלומר מנהל הערוץ הוא משדר והיוזרים הם רק קולטים. הם אינם חלק פעיל למעט העדכון שנורה אליהם. השוס בערוצים של טלגרם הוא כניסת הרבה יותר אנשים, כאמור עם כל הכוח שיש ביכולת של מנהל הערוץ לשלוח הודעה אחת לאלפי זוגות עיניים הבעייתיות היא החיווי שהוא מקבל. למעט אייקון של עין שסופר כמות צפיות (וגם זה יכול להיות מספר צפיות על משתמש אחד) ומספרי המשתמשים אנו לא יודעים באמת לאמוד את טיב המשתמשים שלנו, המעורבות שלהם, הגיל או המגדר בחסות טלגרם הכול נשאר חסוי כאמור.

 

הקבוצות והערוצים נעזרים ביתרון טכנולוגי נוסף של טלגרם: האפשרות להיעזר בבוטים, תוכנות קטנות שמתפקדות כמשתמשים אוטומטיים. הבוטים יכולים לסנן משתמשים חדשים, להפנות אותם לקבוצות המתאימות להם, לספק מידע ולעשות כל דבר שהיוצרים שלהם יכולים לתכנת – כמו חיפוש ברשת או משחקים. בשנה שעברה החלה גם פייסבוק לאמץ את הבוטים, אבל טלגרם היתה שם קודם. שוקינג ניוז!

 

טלגרם מאפשר לנו שליחת הודעות וידאו ותשלום דרך האפליקציה מה שהופך אותה להרבה יותר אטרקטיבית מבחינה עסקית לבעלי עסקים וחברות עם מוצרים שלא תמיד ערוצי המסחר הממסדיים מקבלים. מישהו אמר ביטקוין?

ועכשיו לגוליית הכותרת: שיווק בטלגרם - מאיפה מתחילים?


לפני הכול מורידים טלגרם לטלפון הנייד ואת הממשק בגרסה השולחנית למחשב שלכם.

דבר ראשון יש לזכור כי כמו כל ערוץ שיווק דיגיטלי גם כאן יש לנו יתרונות וחסרונות. הציפייה הזאת שכל ערוץ שיווק יהיה מכרה זהב עבור העסק שלי היא מהשטן, אז תגדעו אותה כבר עכשיו. אחרי שאמרתי זאת, פעילות נכונה, רציפה, מתוכננת שעובדת ב- 360 מעלות בדיגיטל מניבה תוצאות ולרוב זה כמעט מוכח, בהנחה ויש לכם מוצר טוב ושיווק טוב.

1. שיווק בטלגרם אומר סדר בחיים המקצועיים שלכם!

הדבר הטוב בטלגרם שהוא לא…וואטסאפ. כן כן, תתפלאו אבל מאז שהעברתי את כל הפעילות העסקית שלי לטלגרם חיי המקצועיים השתנו רק לטובה. בוואטסאפ היום אני חבר בהרבה קבוצות אישיות, גרעיניות יותר, גרעיניות פחות ומה שנוצר הוא רעש וריבוי של מסרים. דבר שגרם לי לאבד את התקשורת עם הלקוחות שלי (שהתרגלו לעבוד עם הודעות גם הם) שכן הם היו נבלעים בבלילה ומשימות קטנות או עדכונים היו הולכים לאיבוד או נשכחים לקבל מענה. בנוסף גם שיניתי את שם היוזר שלי לשם העסק שלי.

 

מאז שעברתי לטגלרם אני יודע מראש שכל הודעה או עדכון שאני מקבל שם הוא משימה שאני צריך להתייחס אליה. ההפרדה הזאת בין החיים הפרטים לבין העסקיים בהחלט עושה סדר במכשיר הנייד וביכולת שלי לתת פידבק למשימות חשובות. להעביר משתמשים שהם לא מאמצי טכנולוגיה מובהקים מאפליקציה כזאת לאחרת היא תמיד אתגר. יש כאלו שלא יסתדרו עם זה אבל העקשנות משתלמת בעיקר לכם.


אתם יכולים לפתוח עם עצמכם ערוץ פרטי ולשלוח לעצמכם חומרים כגון סרטונים, תמונות ופוסטים ולעלות בערוצי מדיה שונים והנה טיפ סודי קטן שאף אחד עדיין לא עלה עליו, אפשר להוריד תמונות וסרטונים מאינסטגרם! פרצת אבטחה באינסטגרם או יכולות של הפלטפורמה? לא יודע אבל זה אפשרי, נצלו זאת לפני שייחסמו.

2. שיווק בטלגרם באמצעות ערוץ - צרו ערוץ טלגרם לעסק שלכם

הגדירו את הערוץ שלכם – תנו לו שם קצר עם מילת המפתח של העסק שלכם: אופנה, גאדג’טים או כל דבר אחר לחיפושים. רשמו תיאור קצר, שיווקי ועדכנו את הלוגו שלכם בתמונה. לאחר מכן הגדירו קישור מקוצר כדי שתוכלו להפיץ את הערוץ שלכם ברשתות חברתיות, מנועי חיפוש וקבוצות אחרות. שימו לב אתם יכולים להגדיר שבכל הודעה תהיה את החתימה של המותג שלכם. וכמובן אל תשכחו: הגדירו שהערוץ יהיה על הגדרה של ערוץ (Public) ציבורי ולא פרטי. לבסוף, צרפו אנשי קשר לערוץ שלכם ובקשו מאחרים לשלוח את הלינק לערוץ אחרי שתפרסמו אותו בערוץ.

 

3. שיווק בקבוצות טלגרם - צרו קבוצת טלגרם להגברת מעורבות

כאמור בערוצים החיסרון הוא חוסר היכולת שלכם לתקשר עם הלקוחות וקהל היעד שלכם. כאן באות המגה קבוצות של טלגרם (ניתן לצרף עד 5000 משתמשים נכון לכתיבת שורות אלו) לתת את הרוח הגבית. החיסרון? שהלקוח צריך להיות בשני נכסים דיגיטליים שלכם לכאורה, למרות שהינם באותו ממשק. עסקים מסויימים יכולים לפסוח על הקמת ערוץ, כאמור ערוצים נועדו לעדכונים שוטפים המאפיינים יותר אתרי תוכן, חדשות ובלוגים למיניהם.

בקבוצה ניתן לשלוח קופונים, מבצעים, דברים יותר אינטימיים שאתם רוצים לפנק את המשתמשים שלכם, בקבוצת טלגרם ניתן לעלות לשאילתא לגבי התכנות של מוצר כזה או אחר ולתת למשתמשים להגיב האם המוצר מדבר אליהם או לא ולעשות מחקר שוק זריז וקטן על לקוחות פוטנציאלים. ניתן לצרף אנשים לקבוצה. בדקו שאתם מצרפים אנשים ונותנים להם איזשהו תמריץ לשתף אחרים. חבר מביא חבר וכדומה.

 

4. שפה ותוכן - המיקרו בלוגינג מת: בואכה ננו בלוגינג

 בטלגרם כמו בהרבה צינורות מדיה חברתית, אין מקום לחפרנים, בניגוד לוואטסאפ אם אתם אימא שכותבת מתכון ארוך על קציצות נימוחות או איזה דוד שמעביר הודעה שרצה ממלחמת לבנון ה-2 שהולכים לירות טיל על עזריאלי זה ממש לא בשבילכם. לא, פה מדובר בפינג פונג לפעמים חד סטרי – מה שנקרא פינג וגמרנו!

שורה וחצי, של עדכון יכול להיות עולם ומלואו למשתמשים שעוקבים אחריכם. תמונה של המוצר או השירות, כמה שורות וזהו. אל תהססו למצוא סטיקר מצחיק ורלבנטי למסרים שלכם.

הסטיקרים של טלגרם הם כל כך אינטרקטיבים ושופעים בצבעוניות, הומור ומתכתבים עם הזמן והמקום (שאפו גדול למעצבים של הסטיקרים האלו). תציעו הנחות יפות בשביל להביא הרבה מכירות (לא חברים 10% הנחה פשוט לא מספיק), גם אם המחזור לא יהיה גדול בסוף הפעילות תראו את זה כפעילות שיווק, גרילה אם תרצו. בסופו של דבר זה עוד ערוץ שההשקעה בו היא לטווח ארוך.

 

5. צרו נכסים נוספים עם עולמות תוכן מקבילים למוצרים שלכם

בגלל שטלגרם הוא יחסית שחקן חדש בעולם השיווק, הזדמנות פז לתפוס שמות ולינקים של ערוצים שמייצגים את עולמות התוכן של המוצרים שלכם ולקחת עליהם בעלות, מי יודע אולי בעתיד תעשו קצת אקסטרה מהצד לפרסם מתחרים שלכם. הרעיון הוא לייצר עולם תוכן מגוון ומועיל למשתמשים פונטציאלים ובין כל התוכן שתשדרו בערוץ, תוכלו מפעם לפעם להכניס מוצרים או שירותים שלכם.

 

6. סרטונים בטלגרם - האימאימא של הויראליות!

סרטונים כיום הם הנשק הכי חם של מפרסמים. הם מהירים, חדים, מצחיקים ומפחידים. טלסקופ הוא שירות אחסון חדש עבור אלו שמתכוונים לתקשר ולהפיץ את הבשורה שלהם בעזרת סרטונים. הייחוד של הפלטפורמה הוא שאין צורך בחשבון טלגרם כדי לצפות בסרטונים שמאוחסנים בשרתים של טלסקופ. כלומר, בכל פעם שנשלחת הודעת וידאו בערוץ ציבורי בטלגרם, הוא יעלה באופן אוטומטי לטסקופ וכך נוכל לשתף את אותם הסרטונים עם כל מי שיש בידו את הכתובת לערוץ. כמובן שמדובר אך ורק בסרטונים הנשלחים בערוצים הציבוריים ולא בצא’טים המוצפנים או בקבוצות הפרטיות שלנו. בנוסף טלגרם פתחו את האפשרות לנהל שיחות וידאו אחד עם השני ולא רק הודעות וידאו מוקלטות. אנחנו צופים מאבק איתנים בין הספקים של שיחות אונליין ביניהן זום, האנגאוטס, סקייפ ופייסבוק. יהיה מעניין

 

לסיכום לא סופי כי טלגרם הולכת ומשתכללת מעדכון לעדכון

בשביל להבין את הקונספט של טלגרם חייבים להבין את המדיה עצמה, עם כל ההשוואה לוואטסאפ, אוכלוסיית המשתמשים הנמצאת היום בטלגרם מחפשת את הדיסקרטיות, השוני, לרוב אלו מאמצי טכנולוגיה שאוהבים להיות הראשונים לאמץ פלטפורמה או טכנולוגיה חדשה. בגלל השיוך של וואטסאפ לפייסבוק, יותר ויותר אנשים פונים לטלגרם כי וואלה לא בא לי שפייסבוק ימליצו לי להיות חבר בפייסבוק עם האינסטלטור שלי בגלל שהתכתבנו על הדליפה בשרשורי שלי.

טלגרם הולכת ותופסת תאוצה מיום ליום, יותר ויותר משתמשים נכנסים לפלטפורמה מתוך סקרנות דבר ראשון או שהם מחפשים פעילות בחתימה נמוכה מה שנקרא. מה שהיה פעם הפלטפורמה המועדפת על ארגוני טרור הפכה להיות הפלטפורמה המועדפת על אנשים שרוצים לעשות עסקים שהם לא הכי חוקיים, העברות כספים שלא מתאפשרות בערוצים מוסדיים, העברת מידע ובעיקר לבדל את התקשורת שלהם מהערוצים המועדפים ששייכים או לפייסבוק או לגוגל.
טלגרם מסמן אולי את תחילתה של המהפכה אליה העולם הולך אחרי קירוב הלבבות וחיבור הכפר הגולבאלי לידי קערה אחת של רשתות חברתיות, אנשים רוצים לחזור לאנונימיות ודיסקרטיות, מי יודע אולי גם נחזור לדבר אחד עם השני בטלפון בסופו של דבר. אולי.

מעוניינים לשמוע עוד על דרכים ורעיונות על שיווק בטלגרם – צרו קשר כאן


התמונות המאויירות בבלוג פוסט נלקחו מאתר טלגרם

אנחנו מוכנים למשימה הבאה שלנו ביחד

יחידת קומנדו של מקצוענים לשיווק ודיגיטל. שחקני נשמה מכווני מטרה ומכירות. יצירתיים, מובילים ויוזמים. מספקים פתרונות שיווק ודיגיטל בהתאמה אישית לפי הצרכים ומטרות העסק. המשימה הושלמה בהצלחה זה המוטו שלנו

יחידת קומנדו של מקצוענים לשיווק ודיגיטל. שחקני נשמה מכווני מטרה ומכירות. יצירתיים, מובילים ויוזמים. מספקים פתרונות שיווק ודיגיטל בהתאמה אישית לפי הצרכים ומטרות העסק. המשימה הושלמה בהצלחה זה המוטו שלנו

כל הזכויות שמורות © תגידו 2020